ما آمده ایم تا با کمک شما بهترین در اینترنت باشیم. توجه:این وب سایت فقط بخش بازاریابی آن فعال است. پشتیبان:tanvarzshop@gmail.com

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1850
  • بازدید دیروز : 1211
  • بازدید کل : 4057979

پیوند ها

بررسی اصول ،احکام ، مبانی و ماهیت قراردادهای دولتی و مقایسه آن با قراردادهای خصوصی


بررسی اصول ،احکام ، مبانی و ماهیت قراردادهای دولتی و مقایسه آن با قراردادهای خصوصی

بررسی اصول ،احکام ، مبانی و ماهیت قراردادهای دولتی و مقایسه آن با قراردادهای خصوصی

مقدمه

1- بیان موضوع

بين قراردادهاي اداري در مفهوم كلي آن با قرارداد اداري در کشور ما شاخص خاص و معلومي بيان نشده است، ماده 79 قانون محاسبات عمومي بيان مي دارد به طور كل همه ي قراردادها از طريق مناقصه و مزايده برگزار مي شود، در حالي كه قراردادي مانند استخدامي يا واگذاري امتياز يا قرضه عمومي و مانند آن كه در حالت كلي جزء قرارداد هاي دولتي محسوب مي گردند، از شرايط متفاوتي برخوردارند و این مسئله حتی در استثنائات نیز بیان نگردیده.

در حقوق ايران مقررات ناظر بر قراردادهاي اداري در مفهوم خاص آن، بصورت مدون موجود نيست، در بخش سوم قانون محاسبات عومي مصوب 1366 تحت عنوان معاملات دولتي، احكام ناظر بر آن مقرر شده، به عنوان مثال در ماده 74 به معاملاتي اعم از خريد، فروش، اجاره، استيجاره و پيمانكاري و غيره به استثناي استخدام اشاره شده است و به قراردادهاي اداري خاص نظر نداشته است، همچنين است قانون برگزاري مناقصات كه ناظر بر كليه قراردادهاي دولتي است صرف نظر از عنوان و موضوع و دستگاه دولتي.(حبيب زاده، 1390،ص86)

اختيارات واگذار شده به دولت، هرآنچه هست، در آيين نامه ها ذكر شده و در خارج از اين مقررات و در صورت عدم درج در قرارداد، ديگر براي دولت هيچ امتيازي پذيرفته شده نيست. به نظر مي رسد براي جلوگيري از سوء استفاده ها بهتر است اين مسئله به شكل قانوني درج گردد تا شايسته تر عمل شود.

2- اهمیت و ضرورت تحقیق

معاملات دولتي تابع الزامات و ممنوعيتهاي خاص خود مي باشند و عدم رعايت اين الزامات موجب تعقيبات كيفري، مسئوليت مدني و يا تنبيهات اداري مي شود، زيرا از عقود تشريفاتي محسوب مي شوند و بايد در چهار چوب خاص خود منعقد گردند.

در این قراردادها که حداقل یک طرف آن دولت یا دستگاههای عمومی یا شهرداری ها باشند. دولت برای انعقاد معاملات از هر گونه آزادی شخصی برخوردار نیست و نمی تواند به دلخواه، طرف قرارداد خود را انتخاب نماید و علت آن رعایت غبطه بیت المال می باشد. مهمترین اقدامات دولت در این خصوص رعایت تشریفات مربوط به مناقصه و مزایده و همچنین شرایط عمومی پیمان است که طبق مقررات دولتی، کلیه معاملات وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی، اعم از خرید و فروش و اجاره و پیمانکاری از طریق مناقصه و مزایده انجام می شود که با توجه به سقف معاملات شکل های مختلفی دارد و در فصل دوم مفصلاً از آن صحبت شده است(معاملات کوچک، متوسط و بزرگ).

قوانین مربوط به فروش و مزایده به دلیل لحاظ شدن شرایط خاص هر یک از شرکتهای دولتی و دستگاههای اجرای عمومی و نیز عدم اهتمام قانونگذار در یکسان سازی قوانین و مقررات از گستردگی فراوانی برخوردار است، و می توان گفت برای هر شرکت و مؤسسه دولتی یک آیین نامه مالی معاملاتی جداگانه ای تصویب شده است و در خصوص موضوعاتی که آیین نامه تعیین تکلیف ننموده باشد تابع مقررات عمومی حاکم بر معاملات دولتی خواهند بود و از پراکندگی بسیاری برخوردارند.

آيين نامه مالي- معاملاتي دولتي در سالهاي اخير و حتي بعد از تصويب قانون مناقصه تصويب گرديده كه روابط اين مقررات با همديگر به درستي روشن نيست. ديگر اينكه به نظر مي رسد موارد استثناء از مناقصه به صورت سليقه اي بوده. (حبيبي، 1388، ص197) واين خود سبب سوءاستفاده از قدرت حاكميت دولت از طريق عوامل مجاز مي گردد.

پیشرفت ملت در ابعاد مختلف اجتماعی و اقتصادی، بستگی گسترده ای به موفقیت طرحهای عمرانی کشور دارد و این موفقیت، نیازمند ساز و کارها و عواملی است تا زمام امور با کمترین هزینه و بیشترین سود و به نحو احسن به پایان پذیرد، بنیادی ترین مسئله که اعتبار طرح بر روی آن استوار است طراحی و مهندسی پروژه از منظر حقوقی است.

برترین و بالاترین قالب حقوقی در نظر گرفته شده برای طرحهای عمرانی همان شرایط عمومی پیمان است که توسط سازمان برنامه و بودجه (معاونت برنامه ریزی و مدیریت راهبردی رئیس جمهور) به تصویب رسیده است.

گسترش زمینه قراردادهای پیمانکاری دولتی در طرحهای عمرانی بزرگ دولت نیز به لحاظ موقعیت اقتصادی کشور، وجود قواعدی خاص، متمایز بودن همه قراردادهای دولتی از خصوصی، مستلزم شناخت و مقایسه ای بین تعهدات اینگونه قراردادها با قراردادهای خصوصی می باشد.

تعهدات در این نوع قراردادهای دولتی به دلیل وجود شرایط نامتعارف به طور خاصی تعریف می شوند. اجرای شخصی تعهدات نیز بیانگر تفاوتی مهم با قراردادهای خصوصی است. اما به هر حال مفاد پیمان منبع تعهدات در قراردادهای پیمانکاری است.

قراردادهای پیمان به عنوان یکی از مهمترین بخش های قراردادهای دولتی کمتر مورد توجه حقوقدانان و دانش پژوهان گستره این علم قرار گرفته. وجود پاره ای قواعد خاص و شرایط قراردادی معین بحث در مورد این رشته را تا حدودی از قواعد عمومی قراردادها جدا می سازد، همه ی قراردادهای دولتی از طریق مزایده یا مناقصه انجام می پذیرد و اهداف آن کسب منفعت عمومی و ارائه خدمات دولتی در حوزه های عمرانی، خدماتی و مشاوره است. البته طرفین آزادی چندانی در تعیین شرایط ندارند و قراردادهای دولتی به صورت قراردادهای تیپ از پیش تعیین شده هستند. هرچند كه اين عقود معين نيز پاسخگوي تمامي فعاليتهاي قرادادي دولت نخواهد بود، زيرا اين قرارداد از تنوع بسياري برخوردار است و قانون گذار نمي تواند همه نوع قراردادي را تنظيم نمايد اما در تنظيم قراردادها بايد به اصول كلي قراردادهاي مخصوص قراردادهاي دولتي توجه نمود.

با تاکید بر اهمیت مطابقت نمودن نظام حقوقی با شرایط و مقتضیات کشورها باید گفت، شرایط عمومی پیمان هم مانند بسیاری از قوانین که از کشورهای دیگر بدون توجه به نظام حقوقی موجود اقتباس شده و با این نظام هماهنگ نبوده از ایرادات بسیاری برخوردار است، و توانایی بر آوردن نیازهای حقوقی کشور ما را ندارد، برای اینکه بهتر و به نحو مطلوب تری مورد استفاده قرار گیرد نیازمند بازنگریست در کنار این مسائل پراکندگی و گستردگی شرایط عمومی پیمان و وجود کارهای عمرانی متنوع نیز سبب اشتباه می گردد.

3- مرور سوابق تحقیق

به نظر می رسد پذیرش حقوق قراردادهای دولتی در هر کشور و از جمله ایران به نظریه غالب دولت(و کارکردها و حدود اختیارات آن) مربوط می شود. (عراقی،حبیب زاده، 1388، ص 3)

چنانچه می دانیم در حقوق سایر کشورها از جمله کشورهای تابع حقوق لاتین و در راس آن فرانسه از زمان پیدایش حقوق اداری، بحث قراردادهای اداری مطرح بوده است. در ادبیات حقوقی کشور ایران نیز، موضوع قراردادهای دولتی به کتب حقوق اداری و مقالات و آثار مرتبط با آن بر می گردد، که در کتب حقوق اداری به کلیات این موضوع پرداخته شده است. همچنین در قانون محاسبات عمومی کشور، آیین نامه معاملات دولتی و.... به معاملات و قراردادهای دولتی اشاره شده و احکام کلی بر آن مقرر شده است. اما مشکلات حقوقی قراردادهای دولتی و خلاء قانون جامع در مورد قراردادهای دولت و با توجه به اینکه آیین نامه یا قانون جامعی در مورد نحوه معاملات و قراردادهای وزارتخانه ها و مؤسسات دولتی وجود ندارد، همچنان باقی است.

با نگاهی به سابقه موضوع می توان گفت، نظام حقوقی حاکم بر این قراردادها در حقوق ایران روشن نگردیده و مقررات غیر مدون و پراکنده ای درمورد معاملات یا قراردادهای دولتی وجود دارد، بدون آنکه تعریف دقیق و ضوابط آن ارائه شده باشد.

4- روش تحقیق

در این اثر روش گردآوری اطلاعات، کتابخانه ای بوده و تلاش بر این است که با بررسی حقوقی قوانین و مقررات در حیطه حقوق عمومی و خصوصی، ابهامات و مشکلات موجود که در عمل برای این نوع از قراردادها ممکن است پیش آید بیان گردد. قالب مراحل اجرايي تحقيق به تفكيك روش توصیفی تحلیلی با استفاده از منابع کتابخانه ای و اینترنت بوده است.

5- طرح تحقیق

در این پایان نامه قراردادهای دولتی از منظر هدف از شکل گیری و شرایط آن و قوانین جاری و ساری در سه فصل به ترتیب ذیل مورد بررسی قرار می گیرد:

فصل اول کلیات مسئله را بیان نمودیم و به تعریف دولت و مؤسسات دولتی پرداختیم، در ادامه قراردادهای دولتی را تعریف نموده و انواع آن را مورد بررسی قراردادیم .

در فصل دوم از مسائل مربوط به ماهیت و مبانی قراردادهای دولتی را مورد بررسی قرار داده و مناقصات، مزایده و شرایط عمومی پیمان را بررسی نمودیم.

در فصل سوم نیز اصول و احکام عام و خاص حاکم بر قراردادهای دولتی را بیان نمودیم.

منابع و مآخذ

کتاب

1- اباذری فومشی، منصور، سال 1387، اصول تنظیم قراردادهای پیانکاری، تهران: انتشارات خرسندی

2- اسماعیلی هریسی، ابراهیم، سال 1380، شرح حقوقي پيمان، تهران : انتشارات سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور

3- اسماعیلی هریسی، ابراهیم، 1387، شرح و تفسیر قانون برگزاری مناقصات، تهران : انتشارات دادگستر

4- اسماعیلی هریسی، ابراهیم، 1391، مبانی حقوق پیمان، تهران: انتشارات جاودانه

5- امامی، محمد، استوار سنگری، کورش، 1388، حقوق اداری جلد اول، تهران: نشر میزان

6- انصاری، ولی الله، 1377، کلیات حقوق قراردادهای اداری، تهران: نشر حقوقدان

7- انصاری، ولی الله، 1380، کلیات حقوق قراردادهای اداری، تهران: نشر حقوقدان

8- انصاری، ولی الله، 1390، کلیات حقوق اداری، تهران: نشر میزان

9- توحید فام، محمد‏، 1381، دولت و دموكراسي در عصر جهاني شدن، تهران: انتشارات روزنه

10- جعفری لنگرودی ، محمد جعفر ، 1388 ، ترمینولوژی حقوقی ، تهران : کتابخانه گنج دانش

11- جعفری لنگرودی، محمد جعفر، 1388، مبسوط در ترمينولوژي حقوق، تهران: انتشارات كتابخانه گنج دانش‏‏، پنج جلد

12- جونز‏،و.ت، 1370، خداوندگان انديشه سياسي، ترجمه علي رامين، تهران: انتشارات امير كبير

13- حبیب زاده، محمد کاظم، 1390، اصول حاکم بر قراردادهای دولتی، تهران: انتشارات جاودانه، جنگل

14- حبیبی، یدالله، 1388، حقوق و قوانین معاملات دولتی، تهران: انتشارات مجد

15- حسینی، سید اسماعیل، 1387، اصول حاکم بر قراردادهای دولتی، تهران: انتشارات بهنامی

16- حسینی،سید اسماعیل ،1390، اصول حاکم بر قراردادهای دولتی، تهران : انتشارات بهنامی

17- سنجابی، کریم، 1342، حقوق اداری ایران، تهران: انتشارات زهره

18- شهیدی، مهدی، 1386، آثار قراردادها و تعهدات، تهران: انتشارات مجد

19- شهیدی، مهدی، 1388، تشکیل قراردادها و تعهدات، تهران: انتشارات مجد

20- شمس، عبدالله، 1387، آیین دادرسی مدنی دوره ی پشرفته، تهران: انتشارات دراک

21- صفایی، سید حسین، قاسم زاده، مرتضی، 1375، حقوق مدنی اشخاص و محجورین، تهران: انتشارات سمت

22- طباطبائی مؤتمنی، منوچهر، 1373، حقوق اداري‏، تهران: انتشارات سمت

23- طباطبائی مؤتمنی، منوچهر، 1386، حقوق اداری، تهران: انتشارات سمت

24- قاضی شریعت پناهی، ابوالفضل، 1383، حقوق اساسی ونهادهای سیاسی، تهران: مؤسسه انتشارات دانشگاه تهران

25- قاضی شریعت پناهی، ابوالفضل، 1388، بایسته های حقوق اساسی، تهران : نشر میزان

26- کاتوزیان، ناصر، 1383، قواعد عمومی قراردادها، تهران: چاپخانه بهمن

27- کاتوزیان، ناصر، 1387، قواعد عمومي قراردادها ، تهران: شركت سهامي انتشار، جلد سوم

28- کاتوزیان، ناصر، 1388، قواعد عمومي قراردادها، تهران: چاپخانه عماد، جلد دوم

29- کشاورز، بهمن، 1376، آيين تنظيم قراردادها، تهران: نشر حقوقدان

30- موسی زاده، رضا، 1389، حقوق اداری (2-1)، تهران: نشر میزان

مقالات

31- احمدوند، شجاع، 1386، فلسفه سياسي هگل و مدرنيته، پژوهش حقوق و سياست‏، شماره 23، 16

32- استوار سنگری، کورش، 1383، قراردادهای اداری– دولتی و مشخصات آن، مجله کانون وکلای دادگستری منطقه فارس، شماره 1

33- امامی، محمد، استوار سنگری، کورش، 1376، اصول حاکم بر تنظیم قراردادهای دولتی (با تأکید بر پیمانکاری دولتی)، مجله کانون وکلای دادگستری، شماره 166 و 167

34- امامی، محمد، استوار سنگری، کورش، 1376، اصول حاکم بر تنظیم و انعقاد قراردادهای دولتی، مجله کانون وکلا ، شماره 11

35- حسینی، سید حسین، موسوی بایگانی، سید علی، 1390، نهادهای نظارتی حاکم بر قراردادهای مالی دولتی و چالش های آن، فصلنلمه اقتصاد پولي، مالي (دانش و توسعه سابق)، شماره 1،23

36- خزائی، حسین، 1384، ساختار حقوقی و تعهدات ناشی از قرارداد دولت، مجله دانشکده حقوق و علوم سیاسی، شماره 7

37- رضایی زاده، محمد جواد، 1385، ویژگی قراردادهای اداری حقوق اداری یک، فصلنامه حقوق، مجله دانشکده حقوق علوم سیاسی دوره 38 شماره 2 تابستان 87، نشر میزان

38- طباطبائی مؤتمنی، منوچهر، سال 1384، مفهوم، انواع و قواعد حاکم بر قراردادهای عمومی، مجله پژوهشهای حقوقی، سال چهارم، شماره 7

39- طباطبائی، سید محمد صادق، آرایی، حمید، 1390، مطالعه تطبیقی مفهوم اصل صحت در تفسیر قراردادها، مگ ايران

40- عراقی، عزت الله، حبیب زاده محمد کاظم، 1388، قراردادهای دولتی در حقوق ایران: بررسی شاخص ها، حقوق خصوصی، سال ششم، شماره 15

41- قربانپور، امیر مهدی، 1385، قواعد اختصاصی حاکم بر قراردادهای دولتی، روزنامه رسالت، شماره 5887

42- کیائی، زین العابدین، 1347، «معاملات دولتی»، مجله حقوق و مردم، شماره 11 و 12

43- میر عمادی، سید باقر، 1377، مسئله قراردادهای بین المللی موضوع اصل 77 و 139 قانون اساسی، بانک اطلاعات قوانین کشور، شماره انتشار 421

44- نیکبخت، حمید رضا، 1384، مروری بر تنظیم قراردادهای دولتی در حقوق تجارت بین الملل، مجله تخصصی الهیأت و حقوق، سال پنجم، شماره 15 و 16

45- برزی، ودود، 1385، تشریفات در قراردادها و بی نظمی در نظم حقوقی، ماهنامه حقوقی کانون سردفتران و دفتر داران، شماره 63

46- M.P.Jain، Principles of Administrative Law، Wadhwa، 1998، ارجاع از اعلایی فرد، محمد علی، سال 1384، اصول حاکم بر قراردادهای پیمانکاری، مجله حقوقی عدالت، آرای شماره اول

اینترنت

47- رمضانپور، رحمان، 1381،http://haghgostar.ir/

48- عسکری، ید الله،http://hvm.ir/print

49-http://www.tse.ir/cms/

50- http://fa.wikipedia.org/wiki/

قوانین

51- قانون مالیات بر درآمد سال 1339

52- قانون محاسبات عمومی

53- قانون تجارت

54- قانون مدنی

55- قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت مصوب 1377

56- قانون استخدام کشوری

57- قانون مدیریت خدمات کشوری

58- قانون برگزاری مناقصات

59- قانون محاسبات عمومی

60- قانون برنامه و بودجه

61- قانون اساسی

62- قانون آیین چگونگی تنظیم و انعقاد توافقهای بین المللی مصوب 1371

63- قانون منع مداخله کارکنان دولت

64- قانون حداکثر استفاده از توان فنی و مهندسی، تولیدی، صنعتی و اجرایی کشور در اجرای پروژه ها و ایجاد تسهیلات به منظور صدور خدمات

65- قانون کار

66- قانون دیوان عدالت اداری

67- آیین نامه اجرایی قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت مصوب 1377 هیأت وزیران

68- آیین نامه معاملات دولتی

69- آیین نامه تعیین برنده مناقصه مصوب 1352

70- آیین نامه استاندارد اجرایی طرحهای عمرانی

71- نظام فنی و اجرایی طرحهای عمرانی

72- آیین نامه استاندارد اجرایی طرحهای عمرانی

73- موافقتنامه و شرایط عمومی و خصوصی پیمان

 

مبلغ قابل پرداخت:14.000تومان

  انتشار : ۲ دی ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 224

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

پس زمینه لایه باز استوری اینستاگرام حاشیه صورتی اسب تکشاخ یونیکورن

پس زمینه لایه باز استوری اینستاگرام  حاشیه صورتی  اسب تکشاخ یونیکورن

پس زمینه لایه باز استوری اینستاگرام حاشیه صورتی اسب تکشاخ یونیکورن     فرمت اصلی PSD   سایز استوری اینستاگرام مخصوص پیچ های کاری و شخصی مخصوصا بلاگر ها کیفیت عالی لایه باز قابل ویرایش با این فایل میتونین پس زمینه های استوری های بسیاز جذابتری داشته باشین   فرمت ... ...

ارائه (پاورپوینتی) با موضوع سانتریفیوژ آزمایشگاه خاک

ارائه (پاورپوینتی) با موضوع سانتریفیوژ آزمایشگاه خاک

51 اسلاید، حاوی کلیات (به زبان فارسی)، سنسورگذاری، نمونه سازی و بخشی از خروجی‌های دستگاه سانتریفیوژ   منابع مورد استفاده: •Milad Aghamolaei, Alireza SaeediAzizkandi, Abbas Ghalandarzadeh,Evaluation of fault rupturepropagation through earth dams subjected to reverse ... ...

پاورپونت آموزش چکیده نویسی (ویژه اساتید پژوهش)

پاورپونت آموزش چکیده نویسی (ویژه اساتید پژوهش)

بسمه تعالی   پاورپونت آموزش چکیده نویسی - ابزاری کلیدی برای اساتید پژوهش آیا به دنبال راهی هستید تا مهارت‌های چکیده نویسی خود را به سطح بعدی ببرید؟ پاورپونت آموزش چکیده نویسی ما، طراحی شده ویژه اساتید پژوهش، ابزاری است که به شما کمک می‌کند تا با اصول و تکنیک‌های ... ...

طرح جابر برنج

طرح جابر برنج

طرح جابر برنج طرح جابر برنج مناسب برای پایه اول، دوم و سوم دبستان به همراه دفتر کارنما با فرمت ورد و قابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح ... ...

فیزیک دوم دبیرستان فصل 5 چگالی

فیزیک دوم دبیرستان   فصل 5 چگالی

حجم فایل : 625.8 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 9 بنام خدا فیزیک دوم دبیرستانفصل 5(چگالی) جرم یکای حجم هر جسم را چگالی یا جرم حجمی نامیده و با نشان می دهیم و یکای آن در SI ، است. بنابراین : چگالی جسم نمونه جدول چگالی اجسام جرم یک لیتر آب چند کیلوگرم است؟ مثال ... ...

مدیریت ارجاع نمونه هاي بالیني

مدیریت ارجاع نمونه هاي بالیني

حجم فایل : 135.3 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 22 بسم الله الرحمن الرحیم مدیریت ارجاع نمونه هاي بالینيدرآزمایشگاههای پزشکی در صورت وجود ارتباط بین آزمایشگاههای ارجاع با ارجاع دهنده با تدوین قرارداد، این ارتباط شفاف می گردد . نکات مهم در خصوص نحوه تدوین ... ...

گنجینه آلفا

گنجینه آلفا

  محصول صوتی گنجینه آلفا،مجموعه 14 موزیک (امواج باینورال)آلفا می باشد.شنیدن این امواج صوتی در هنگام مطالعه، مدیتیشن و یا استراحت،پیشنهاد میشود. برای شنیدن این موزیک ها شما به یک هدفون و یا هنزفری با کیفیت نیاز دارین.موقع شنیدن موزیک شما باید هدفون سمت راست(R) را دقیقا روی ... ...

گزارش کار آزمايشگاه مکانيک خاک

گزارش کار آزمايشگاه مکانيک خاک

حجم فایل : 964.6 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 14 گزارش کار آزمايشگاه مکانيک خاک آزمایش شماره 6 : آزمايش تراكم خاك بسمه تعالی آزمايشگاه مكانيك خاك اساتيد محترم : جناب آقاي مهندس ملاباشي جناب آقاي دکتر متين جناب آقاي بهادرياعضاء گروه : محمد مهدي حاجي زماني ... ...

سوالات امتحانات خرداد زبان انگلیسی نهم

سوالات امتحانات خرداد زبان انگلیسی نهم

عنوان جزوه : سوالات امتحانات خرداد زبان انگلیسی پایه نهم تعداد صفحات : 11 فرمت جزوه : pdf توضیحات بیشتر درباره جزوه : جزوه سوالات برای امادگی امتحانات نوبت دوم زبان انگلیسی و مربوط به پایه نهم است. این جزوه در 11 صفحه اماده سازی شده است و کیفیت بالایی دارد. لازم به ... ...

جزوه اندیشه اسلامی 1 ✍ آقای سبحانی و دکتر رضایی

جزوه  اندیشه اسلامی 1 ✍ آقای سبحانی و دکتر رضایی

جزوه اندیشه اسلامی 1 ✍ آقای سبحانی و دکتر رضایی ... ...

متن کامل مقالات «کنفرانس بین المللی مبلمان و دکوراسیون - دکو 2011» - 35 مقاله

متن کامل مقالات «کنفرانس بین المللی مبلمان و دکوراسیون - دکو 2011»  - 35 مقاله

نخستین کنفرانس بین المللی مبلمان و دکوراسیون - دکو 2011 دل مرکز همایش های صدا و سیما (تهران) برگزار شده است. متن کامل 35 مقاله به صورت PDF در این بسته ارائه شده است.   محورهای کنفرانس دکو 2011: - چشم اندازو چالش های صنعت مبلمان کشور در بخش های واردات، تولید، توزیع و ... ...

مراحل ساختمان سازی

مراحل ساختمان سازی در این تحقیق موضوعات مراحل انجام کار ساختمان سازی بعد از انجام قرارداد تجهیز کارگاه و اماده کردن کارگاه ساختمانی تسطیح محوطه گود برداری زهکشی پر کردن چاه ها  قنوات و قطع اشجار نقاط نشانه و مبدا ساختمان ها و تجهیزات و تجهیز کارگاه تحویل وکنترل مصالح انواع ... ...

بررسی و ارزیابی توپولوژی در شبکه و switch

بررسی و ارزیابی توپولوژی در شبکه و switch

حجم فایل : 851.3 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 24 1 بررسی و ارزیابی توپولوژی در شبکه و switch 2 Switch 3 توپولوژی چیست؟ نحوه کابل بندی درشبکه های کامپیوتری را توپولوژي می گویندانواع آن1- توپولوژي خطی یا BUS 2- توپولوژي حلقه ای یا Ring3- توپولوژي ستاره ای یا ... ...

با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی مینا را درمان کنم؟

با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی مینا را درمان کنم؟

فایل اقدام پژوهی در 29 صفحه بصورت word و قابل ویرایش و دارای فهرست مطالب و منابع با چه را هکارهایی و چگونه توانستم اختلال در املا نویسی مینا را درمان کنم؟ چکیده در این پژوهش در مورد بهبود مشکل درس دیکته نویسی دانش‌آموزی به نام مینا که در پایه اول مشغول به تحصیل است ، می ... ...

پرسشنامه اثربخشی و کارایی

پرسشنامه اثربخشی و کارایی

ترجمه شده روایی: دارد پایایی: دارد منبع: دارد(لاتین) ضمیمه فایل دارای 7 سوال قالب: ورد همچنین نمونه سوال و تست با جواب تشریحی درباره تمامی مباحث آمار و احتمالات، مبانی سازمان و مدیریت، مدیریت اسلامی، مدیریت تولید و عملیات پیشرفته، تحقیق در عملیات پیشرفته، استعداد ... ...

ریاضی چهارم دبستان تقسیم و بخش پذیری

ریاضی چهارم دبستان تقسیم و بخش پذیری

حجم فایل : 531.8 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 15 بنام خدا ریاضی چهارم دبستانتقسیم و بخش پذیری تقسیم و بخش پذیریبرای شروع درس ، با یک مثال مبحث را آغاز می کنیم .می خواهیم 17 شکلات را به بسته های 3 تایی تقسیم کنیم .می بینیم که 4 دسته ی 4 تایی درست می شود و یک ... ...

دانلود پاورپوینت اینترا آئورتیك بالون پمپ

دانلود پاورپوینت  اینترا آئورتیك بالون پمپ

قسمتی از متن.....   اینترا بالون پمپ یك دستگاه اختصاصی كمكی قلب میباشد در این روش یك كاتتر بالون دار را از طریق شریان فمورال وارد آئورت نزولی كرده و در هنگام سیستول بطن و انقباض بطن چپ وهنگام بسته شدن دریچه آئورت این بالون باد شده و با افزایش حجم در آئورت پرفیوژن كرونری ... ...

دانلود پاورپوینت خلاصه كتاب عكاسی هنر ميان مايه

دانلود پاورپوینت خلاصه كتاب عكاسی هنر ميان مايه

عنوان: خلاصه كتاب عكاسي هنر ميان مايه فرمت فایل: pptx تعداد اسلاید ها: 68 زبان: فارسی دسته بندی: هنر چکیده: عکاسی در لغت به معنای روش عکاسی و عکسبرداری است و همچنین به عمل و شغل عکاس نیز گفته می‌شود. این هنر در اکثر زبان‌های جهان فتوگرافی خوانده می‌شود که ترکیبی از دو ... ...

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

آموزش نحوه تهیه مدار چاپی

همه کسانی که در زمینه طراحی و ساخت مدارات الکترونیکی فعالیت می کنن و با مدارات آزمایشی سر و کار دارند با مسائل مربوط به استفاده از فیبر سوراخدار و مدارات چاپی آشنا هستند. معمولا برای پیاده سازی مدارات کوچک از فیبر های سوراخدار آماده موجود در بازار استفاده می کنیم. ولی زمانی ... ...

کتاب رمان ( خاطرات یک گیشا ) نوشته : آرتور گلدن

کتاب رمان ( خاطرات یک گیشا )  نوشته : آرتور گلدن

کتاب رمان PDF ( خاطرات یک گیشا ) نویسنده : آرتور گلدن ترجمه : مریم بیات  کتاب خاطرات یک گیشا از سرگذشت زنانی می‌گوید که در فرهنگ گذشته‌ ژاپن جایگاه خاصی داشتند که احتمالا مشابه آن در هیچ کجای دیگر جهان یافت نمی‌شده و نمی‌شود. کسانی‌که بر لبه‌ باریک و روی مرز هنرمندی و ... ...

تجزیه و تحلیل تجربی روایی و پایایی معیارها و ابعاد کارت امتیازدهی متوازن

تجزیه و تحلیل تجربی روایی و پایایی معیارها و ابعاد کارت امتیازدهی متوازن

حجم فایل : 2.1 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 39 بنام خدا تجزیه و تحلیل تجربی روایی و پایایی معیارها و ابعاد کارت امتیازدهی متوازن تجزیه و تحلیل تجربی پایایی و روایی معیارها و ابعاد کارت امتیازدهی متوازن چکیده در طول سال های متمادی ، حسابداران مدیریت در طراحی ... ...

طرح جابر نان

طرح جابر نان

طرح جابر نان طرح جابر نان مناسب برای پایه چهارم و پنجم دبستان به همراه دفتر کارنما .بافرمت ورد وقابل ویرایش این فایل کامل و آماده است و جهت ارائه به همکاران فرهنگی می باشد. این نمونه طرح جابر که برای شما تهیه کرده ایم و با قیمت مناسب در دسترس شما قرار داده ایم طرح جابر ... ...

تعيين موقعيت با GPS

تعيين موقعيت با GPS

حجم فایل : 5.3 MB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 68 1 بسم الله الرحمن الرحیم تعيين موقعيت با GPS 2 1 - مفاهيم تعيين موقعيت 2 - آشنايي با روشهاي تعيين موقعيت با اجرام سماوي3 - تشريح روش تعيين موقعيت GPS 4 - تشریح روشهای برداشت اطلاعات با GPS5 – استفاده از GPS ... ...

پاورپوینت قانون اساسی

پاورپوینت قانون اساسی

قانونپیوندهای اجتماعی بین مردم عمل می‌کند. قانون معرب کلمه یونانی canon است که به فرانسه loiو به انگلیسی law ترجمه می‌شود.مفهوم عامتری نیز نسبت به قانون وجود دارد. به عبارت دیگر هر چیزی که تنظیم کننده رفتار انسان باشد، قانون نام دارد. این قانون می‌تواند قوانین فیزیکی باشد ... ...

دانلود پاورپوینت کمپینگ بیمارستان کودکان سرطانی

دانلود پاورپوینت کمپینگ بیمارستان کودکان سرطانی

فهرست تعریف بیمارستانرده بندی بیمارستانانواع بیمارستانبیمارستان برحسب ماموریتمعماری بیمارستانطرح ریزی، موقعیتجهتورودی هادرمانگاه بیماران سرپاییراهرومسیریابیدرپلهآسانسوربخش جراحیاتاق های جراحیروشناییاتاق بیهوشیاتاق شستشواتاق اشیا استریل و زیر مجموعه های آنبهداشت و تهویه ... ...

هندسه دوم دبیرستان فصل 3 تالس در مثلث

هندسه دوم دبیرستان فصل 3 تالس در مثلث

حجم فایل : 539.9 KB نوع فایل : پاور پوینت تعداد اسلاید ها : 13 بنام خدا هندسه سال دوم دبیرستانفصل 3(تالس در مثلث) قضیه تالس و نتایج آن :قضیه تالس : اگر پاره خطی موازی با یکی از اضلاع مثلث طوری رسم شود که دو ضلع دیگر را قطع کند ، در این صورت نسبت پاره خط های ایجاد شده روی ... ...

وکتور کورل 12دعای فرج

وکتور کورل 12دعای فرج

دعای فرج امام زمان (عج)  وکتور کورل 12دعای فرج  برای برش شبرنگ و حکاکی لیزر . قابلیت بزرگ نمایی . طرح برداری . کورل 12 . ... ...

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما